Range Rover Evoque: Miss Evoque

Er zijn niet veel bolides waar ik met enig hunkerend verlangen aan terugdenk. Maar aan de Range Rover Evoque van het Engelse Land Rover doe ik dat wél. De Engelse heren hebben met dit exemplaar van Land Rover feilloos aangevoeld hoe je écht indruk maakt op een vrouw. De Evoque is geen auto, maar pure beleving.

FemmeFrontaal Awesomeness

9 Comfort
8 Drive
8 High Heels proof
8 Flirt factor
8 Value for money
8.2

Er zijn niet veel bolides waar ik met enig hunkerend verlangen aan terugdenk. Maar aan de Range Rover Evoque van het Engelse Land Rover doe ik dat wél. De Engelse heren hebben met dit exemplaar van Land Rover feilloos aangevoeld hoe je écht indruk maakt op een vrouw. De Evoque is geen auto, maar pure beleving.

Land Rover. Ik hoor je denken. Dat is toch een onbetaalbare comfortabele luxe doch lompe wagen bedoeld voor de vrouw van een klein geschapen Champions League-speler? Klopt. Maar het tij heeft zich gekeerd. Voor iets minder dan de helft van de prijs van een oldschool Range Rover a.k.a. P.C. Hooft-bolide heeft Land Rover de twee-wiel aangedreven Range Rover Evoque gecreëerd. Dit pareltje van Land Rover is compacter, lichter en wendbaarder, maar vooral begeerlijker dan haar broers. Bovendien betaalbaar voor de vrouw van een gefortuneerde voetbalsupporter!

Range Rover Evoque-femmefrontaal-heel

Opmerkelijk genoeg is de Range Rover Evoque geen bolide waarmee je door het aantal paardenkrachten (150 pk in deze testauto) lichtjes in je ogen krijgt. Dat heeft ze niet nodig. De Evoque spreekt je op emotioneel niveau aan. Het is haar krachtige eigentijdse én verleidelijke uiterlijk met een vleugje Engelse charme waarmee ze de aandacht van liefhebbers weet te trekken. Miss Evoque heeft niet voor niets in april haar 101e internationale prijs binnengesleept als ‘World Design Car of the Year 2012’. De Evoque trekt volle zalen. Menig puberjongetje en volwassen man vist, bij het zien van het mooiste meisje uit de klas, gretig zijn I-phone uit de broekzak om een glimp van de bolide vast te leggen. Voor in het plakboek ‘Droomauto’.

Lees ook:  Mazda CX-5 2023 Mild Hybride: gouwe ouwe maar dan iéts zuiniger en slimmer

De Range Rover Evoque is een goody bag met daarin zoveel verrassingen verstopt dat je aan één dag uitpakken niet genoeg hebt. De vele opties aan boord tillen de Range Rover Evoque naar een hoger niveau: keyless entry, keyless starten, voorverwarmde voorruiten, immens glazen panoramadak mét elektrische zonwering, parkeerhulp vanuit alle hoeken, dodehoekdetectie, verwarmde luxe lederen zetels met dubbele stiknaden, intuïtief media- en navigatiesysteem mét touchscreen, naar smaak binnen sfeerverlichting, met disco verlichte dorpels bij het binnen treden van de auto én als toetje op de autopret; een verwarmd stuurwiel! Met de horrorlente, én de daarbij behorende bitterkoude handjes in de vroege ochtend, een ernstig aangename ervaring.

Range Rover Evoque interieur

We weten echter allemaal dat de perfecte droomauto niet bestaat. Miss Evoque beschikt niet over álle zeven schoonheden. De zijspiegels zijn zo groot als mijn oma’s kaptafel. Die bij het nemen van een scherpe bocht echt het zicht belemmeren. Voordeel is wel dat je altijd grote spiegels bij de hand hebt om je neus te poederen! Bereid je tevens voor op een insteeksessie van minimaal vijf keer bij het inparkeren van de bolide op een te krappe plek aan de Prinsengracht in Amsterdam. De draaicirkel mag er zijn.

Range Rover Evoque-femmefrontaal-zij

Giullieta, Elise, Evora, Karma, Evoque. Mysterieuze namen doen het altijd goed in de autowereld. Het maakt de bolide begerenswaardig. Missie voor de autofabrikant is om het mysterie rondom de bolide waar te maken of nog beter te overtreffen als de consument in real life op stap gaat met de wagen. De ‘begeer-factor’ van de Range Rover Evoque kickt al in op het moment dat je buiten bij de Evoque staat en haar ontgrendelt. Plots sta je in de spotlight van haar eigen ego. Ontdek deze onwijs vette instapverlichting absoluut eens! Een stylingtip voor toekomstige Evoque-eigenaren: koop haar in een opvallende kleur. Zwart doet namelijk de rondingen van haar figuur tekort. Firenze rood of Mauritius blauw zou mijn advies zijn als je een beetje uniek wilt blijven op het asfalt! Een witte heeft namelijk 70% van de 800 Evoque-bezitters al.

Lees ook:  XPENG P7 Performance: De proef op de som

Range Rover Evoque-femmefrontaal-voor

Signature song
She’s been a crazy dita disco diva and you wonder
Who’s that chick?
Who’s that chick?

Too cold for you to keep her
Too hot for you to leave her
Who’s that chick?
Who’s that chick?

David Guetta feat Rihanna

Testauto: Range Rover Evoque Coupé eD4 Dynamic, Firenze Red. Consumentenprijs ruim 63.000 euro. Een Range Rover Evoque heb je echter al vanaf 42.900 euro. Nieuwsgierig naar meer foto’s, gemaakt door fotograaf Frank A. Evers, check Facebook FemmeFrontaal

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Gummen tijdens Peugeot GT Experience in Lelystad
Auto’s testen zoals het ‘heurt’: op een leeg stuk asfalt waar ruimte...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *