Audi TTS roadster: Let’s get loud about!

Classy en fabulous! Nederlandse superlatieven kan ik even niet bedenken voor deze atletische dakloze vierwieler. Het is een van mijn dromen om ooit een bloedmooie Audi TT cabriolet te bezitten. ´Topless´ met de wind in mijn haren genieten van mijn ride. Een geweldig excuus om hippe sjaaltjes, absurde petjes en een fancy Chanel-zonnebril te kopen!

FemmeFrontaal Awesomeness

8 Comfort
9 Drive
9 High Heels proof
9 Flirt factor
8 Value for money
8.6

Classy en fabulous! Nederlandse superlatieven kan ik even niet bedenken voor deze atletische dakloze vierwieler. Het is een van mijn dromen om ooit een bloedmooie Audi TT cabriolet te bezitten. ´Topless´ met de wind in mijn haren genieten van mijn ride. Een geweldig excuus om hippe sjaaltjes, absurde petjes en een fancy Chanel-zonnebril te kopen!

De Audi TTS roadster is echt een meisjescabriolet. De instap is namelijk redelijk hoog, in vergelijking met andere roadsters. Waar je, al wankelend op je te hoge pumps en in je te krappe rokje, oncharmant verplicht bent wijdbeens met uitzicht op de Coentunnel je in een roadster te proppen. Bij de Audi TTS hoeft dat dus niet, fashion proof!

Audi TTS Femmefrontaal achter

Geef de Audi TTS roadster in haar meest sporty optie een dot gas en het is alsof de sexy Gavier Badem naast je ontwaakt en verleidelijk met zijn donkere stem hees in je oor fluistert: “Buenos dias mi amor. Te quiero”. Helemaal verkocht. En ´poef plof poef plof´ zegt uit de uitlaat en je bent weg! In minder dan 5,5 seconden zit je al op de 100 km per uur. En ja, daar gaat mijn pk-hart intens van glimlachen!
De TTS heeft zowel voor- als achterwielaandrijving voor optimale grip op het asfalt. Opgeteld noemen ze dat vierwielaandrijving. Behalve enkele Goliaths op het asfalt,  beschikt ook de TTS Roadster over deze techniek. En ik ben blij verrast. Miss Sunshine rijdt of zo u wilt, glijdt, zo glad als boter over het zwarte wegdek! Het bochtenwerk is echt subliem en ze manoeuvreert bijna sneller dan het geluid. Ze plakt aan het asfalt als twee geliefden die elkaar net hebben ontmoet. En hoe sneller je accelereert, hoe heftiger de zoenpartij wordt. De vering is stevig maar stabiliseert door de vierwielaandrijving fijnmazig zodat je zonder schuddebuiken comfortabel je eindbestemming bereikt. Voor de ultieme scheurbeleving rijst de Audi TTS roadster bij 120 km per uur haar schattige achterspoiler omhoog die de rijstabiliteit van de auto nog meer perfectioneert. En ze is ook nog eens klein en wendbaar. Parkeren is in principe een makkie. De spiegels laten nagenoeg al haar sportieve rondingen zien en anders heb je altijd nog hulp van de ingebouwde parkeermannetjes die hoog piepen als haar bips te dicht in de buurt komt van een hekje. Naast haar maagdelijk witte kleur draagt de Audi TTS roadster enorme vlezige aluminium gegoten wielen voor de beste grip onder alle weersomstandigheden.

Audi TTS femmefrontaal voor

Het karretje past zich razendsnel aan aan het Nederlandse klimaat. Bij een plotselinge bui sluit het mooi afgewerkte dak in slechts twaalf seconden. Zorg er dan wel voor dat je het gaspedaal inhoudt want ze sluit pas bij een slakkengangetje van rond de 50 km per uur. De lederen bekleding in het interieur is subliem afgestikt, waardoor het een sportieve uitstraling heeft. En de stoelen zijn perfect gevormd alsof de TTS je met haar warmte gastvrij omhelst.
Heb je voldoende opslagruimte in de Audi TTS roadster? Kijk, je koopt een Audi TTS voor jezelf, niet voor een ander. Neem een aanhangwagentje mee als je van plan bent bij de AH XXL-boodschappen in te slaan voor vier gezinnen en drie weken op een onbewoond Waddeneiland. Ben je echter van plan voor een klein weekje met je liefje naar Toscane te vertrekken is er nét voldoende bergruimte. Wees creatief. Eén tasje of paar stiletto’s minder kan best. De enige opslagruimte die echt telt in deze TTS is wat onder de motorkap ligt.

Over de geldsom van de Audi TTS roadster praat je niet. Het is een behoorlijke prijs die je betaalt voor een TT als deze. Voor dat bedrag had ik echter wel wat gordelhulp verwacht bij het instappen (bijna arm uit de kom), een achterklep die automatisch sluit én een geheugensteuntje voor het instellen van de hoogte en laagte van de bestuurdersstoel. Zou fijn zijn.  Maar goed, ik klaag niet… Je krijgt er namelijk zoveel voor terug!

Audi TTS femmefrontaal heel

Nederland heeft subsidiepotjes voor elektrisch, hybride en lelijk. Straatvervuiling is het. Is er ook een subsidiepotje voor klassieke schoonheid op het Nederlandse asfalt? Nee. Ik vrees van niet. Luchtvervuiling viert hoogtij. De Audi TTS roadster is ‘Jennifer Lopez meets Fast & Furieus’. Ze maakt namelijk jou én de planeet hot!

Signature song
“Life’s a party, make it hot
Dance don’t ever stop, whatever rhythm
Every minute, every day
Take them all the way you gotta live ‘em
You gotta do it, you gotta do it your way”
Jennifer Lopez, Let’s get loud

Nice to know:
Testauto: Audi TTS Roadster, 2.0 TFSI quattro, s-tronic. Kleur: ibiswit. Met een topsnelheid van 250km/h, begrensd. Prijs gereden testauto ruim 80.000 euro inclusief een hoop opties. De basisprijs voor een Audi TTS Roadster is bijna 70.000 euro. Ze dronk veel: plusminus 9,5 liter op 100 km. Dat is ruim 1 liter op 10 km.
De TTS (tweede generatie TT) werd in 2008 op de markt gelanceerd met een van de sterkste versie motoren van Audi. De TTS heeft standaard achter- en voorwielaandrijving. De ‘S’-stijl in de naam betekent dat de TTS standaard beschikt over vier brute chromen knalpijpen, chromen spijlen in haar Audismoel en S-logo’s in- en rondom haar figuur.
Meer pica’s zien? Check FemmeFrontaal Flickr.

More from Odiel Mennink

Honda Civic: Mommy Car of the World

FemmeFrontaal testte de Honda Civic, in 2012 uitgeroepen tot Women’s Car of...
Read More