Lexus RC-F: op pad met Vin Diesel

FemmeFrontaal Awesomeness

8 Comfort
9 Drive
9 High Heels proof
8 Flirt factor
7 Value for money
8.2

De eerste indruk van de Lexus RC-F? Overweldigend, wat een spierballenbak! Oké, het is typisch Lexus en ook typisch Japanse styling met een fast & furieus-look, maar stiekem houd ik er wel van en ik doop hem om tot ‘Vin Diesel’. FemmeFrontaal testte de sensationele oranje Lexus RC-F!

Flirt factor
Mijn ‘Vin Diesel’ op wielen voor een week. Want achter die enorme spiermassa schuilt vast een ‘gevoelige’ auto, net als Vin zelf. Een headturner is de hij zeker. Met name BMW rijders, die zweren bij de BMW M4 Coupé (nu met een 6-cilinder), werpen stiekem toch even een nieuwsgierige blik op mijn liefde van de week, hun nieuwste concurrent (wel mét 8 cilinders).

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_02

Comfort
Zwarte hemelbekleding, zacht zwart leer en chromen accessoires laten het interieur van de Lexus RC-F de luxe uitstralen die je zelden bij zo’n sportauto kan verwachten. Zonlicht ontbreekt in de sportcoupé totdat ik het knopje vindt voor het kleine dakraam. Op de achterbank zitten, is een uitdaging voor mijn vriendinnen, zelfs voor yogafans. Vooral de hoofdruimte is nogal beperkt. De stoelen voorin zitten echter als gegoten. Veilig nestel ik me in de armen van mijn ‘Vin Diesel’ op wielen en ik merk dat alles wat een oldschool sportauto niet bezit aan luxe-opties, die het leven net iets gemakkelijker maken, de Lexus RC-F wel heeft: van de nieuwste navigatie met touchpad, spektakelachtige tellers en klokjes, achteruitrijcamera’s mét piepjes, verwarming én airco in de zetels, lane departure warning tot het automatisch aanpassen van groot licht naar normaal licht diep in de nacht bij een tegenligger. En ben ik nog niet eens toegekomen aan het fan-tas-tische Mark Levinson audiosysteem met 17(!) speakers, voor het allerbeste geluid in de Lexus RC-F. Via de touchpad zoek ik sublime FM op – John Legend zingt ‘All of me’ – en draai de volumeknop nog een tikkeltje omhoog. Zou dit de gevoelige kant zijn van de Lexus RC-F?

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_25

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_23

Drive
Tot zover de Lexus RC-F als ‘gevoelige man’, tijd om zijn stoere kant te testen. De Lexus RC-F is namelijk uitgerust met een vette 5.0l V8 motor met bijna 470 paardenkrachten onder zijn fel oranje motorkap. En dat is dik ladies, zeker als je bedenkt dat zijn concurrenten experimenteren met kleinere V6 motoren. De rijsmaken waar ik uit kan kiezen zijn: Eco (waarom zit die knop überhaupt in deze auto?), Normal (voor een ritje met moeders), Sport (standaard stand voor mij) of de Sport + (now we are talking!). Het verschil tussen al deze rijsmaken is duidelijk voelbaar. Van een relaxte zondagse drive langs de Noordzeekust tot een demon die elk hoekje van de bocht wil opvreten. Door het donkere gebrul van de motor, dat als een ware seksmachine klinkt wil ik hem, al flipperend aan het stuur, alleen nog maar hoger in de toerentallen jagen. Hij brengt me in de meest sportieve stand van 0 naar 100 km/uur in een luttele 4,4 seconden. Mocht je je afvragen waar de letter ‘F’ in de naam en badge van RC-F voor staat, De hoofdletter ‘F’ staat voor Fuji Speedway, het beroemde Japanse circuit aan de voet van Mount Fuji. In de Lexus RC-F zit daarom zelfs een laptimer plus G-kracht meter, voor de astronauten onder ons.

Lees ook:  Renault 5 E-Tech Electric: de retrocar die je wél wilt hebben

High Heels proof
De Lexus RC-F ziet er zelf spik en span uit en wil dat ik dat ook doe. Ik kan dus gerust met mijn hoge hakken achter het stuur kruipen van de RC-F. Hij heeft namelijk een staand én stroef gaspedaal, dat is een gaspedaal dat aan de vloer is gemonteerd. De rechtervoet ligt dan plat op het gaspedaal en dat is meest comfortabele houding. Bovendien kan de naaldhak dan ook niet blijven haken achter een matje.

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_10

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_04

Value for money
De Lexus RC-F onderscheidt zich duidelijk van de menigte. Hij valt op, zeker in de kleur oranje, en is snel. Zijn attitude is duidelijk. De dame die gecharmeerd is van de Lexus RC-F is er eentje die houdt van hoge hakken, kinky feestjes, voetbal, rauwe biefstuk, sensatie en seks.
Later dit jaar introduceert Lexus een meer christelijke versie van deze auto, de RC, zonder de ‘F’ achter de naam en mét een vier cilinder hybride motor. Iets minder sensationeel, maar wel een stuk betaalbaarder. Mijn Vin Diesel in de kleur ‘Solar Flare’, want jah flare heeft hij, is nogal aan de prijzige kant met bijna €135.000,- en een theoretisch verbruik van minimaal 10.8 liter per 100 km. Ik maakte daar 14.0l op 100 km van, met een volle tank kwam ik niet verder dan rond de 407 km.  Go big or don’t… (knipoog).

marjolein_reman_fotografie_femmefrontaal_lexusrcf_16

Fab fotografie door #FemmeFrontaal Marjolein Reman.

Meer rij-impressies lees je hier:
Lexus NX300h F-Sport: scherp randje
Lexus CT200h: La Dolce Lexus
Lexus GS450h: Intelligente jongeman
Lexus RX450h (oude model): Toys for boys

Lees ook:  Fiat 600e: dit is wat je moet weten over het elektrische retro model uit de Fiat Fabriek

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Gastcolumn Judith Schuurhuis: Alto knuffelen
Mijn eerste auto, voor mij een onvoorwaardelijke liefde. Rationeel gezien weet ik...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *