BMW M2 Competition: Pret pilletje

FemmeFrontaal Awesomeness

9 Flirt factor
9 Drive
9 Comfort
8.5 High heels proof
7 Value for money
8.5

Hoewel ik echt een leuk leven heb, voelde ik me de laatste tijd een beetje rusteloos. Ik miste iets, en kwam er maar niet achter wat. Totdat ik oog in oog kwam te staan met de nieuwe BMW M2 Competition en alles op zijn plek viel.

Flirt Factor

Geloof jij in liefde op het eerste gezicht? Ik wel. Dat gevoel had ik al bij de vorige BMW M2 en is nu alleen maar sterker geworden bij de aanblik van zijn opvolger: de M2 Competition. Als ik in zijn koplampen kijk, zie ik Wonderland. Door de grotere luchthappers in de bumper en de zwarte nieren – die een deel van het koelingssysteem tonen – heeft zijn smoel meer body gekregen. Mijn ogen volgen de perfecte lijnen naar zijn gespierde heupen en eindigen bij zijn nieuwe uitlaatsysteem. De speciaal voor deze M2 Competition gemixte kleur Hockenheim Silver zit hem als gegoten. Niet alleen ik ben onder de indruk van dit model, ook medeweggebruikers blijven naast me hangen en vragen om oogcontact.

Drive

Ik ruik het avontuur al als ik de motor start en het ronkende geluid uit de uitlaat hoor. Het kloppende hart is dit keer wel een écht M-blok. In zowel de BMW M3 en M4 zit namelijk dezelfde 3L zes-in-lijn blok met twee turbo’s. Alleen is de motor in de M2 Competition teruggebracht naar 410 pk. Hij lacht mij van 0 naar 100 km/u in 4,2 seconden, wel met hulp van de geweldige 7-traps M-DCT automaat. De handbak doet er namelijk 0,2 seconden langer over. Als ik het gaspedaal vloer, voel ik meteen het verschil met de vorige M2. Dit blok is hoogtoeriger en maakt nu 7600 toeren. Dat maakt niet alleen hem gretig op het gaspedaal, maar mij ook!

Omdat ik van keuzes houd, miste ik bij de vorige M2 de individualiseringsopties wat betreft rijsmaken van de auto. Mijn hart maakte dan ook een sprongetje toen ik zag dat dat in de Competition wel mogelijk is. Kort gezegd heb ik nu keuze om de besturing, het geluid, de motor én de snelheid van het opschakelen inclusief tussengas onafhankelijk van elkaar aan te passen.

De motor heeft een carbon V-brace gekregen. Wat dat is? Zie het als een soort korset waarmee de voorkant strakker staat en de neus van de auto nog beter op de weg gepositioneerd wordt. Onder de tweeduizend toeren kabbelt hij lekker door, maar trap het gaspedaal in en hij trekt de straatstenen uit de weg, in welke versnelling je ook zit. De BMW M2 Competition heeft zo’n mooie balans en geeft me echt het gevoel dat ik de auto niet alleen met het stuur, maar ook met mijn rechtervoetje kan controleren. Samen dansen we over de weg en door de bochten. Dit is zonneschijn gemixt met een orkaan.

Comfort

Het voelt zo lekker om geknuffeld te worden en datzelfde gevoel krijg ik als ik mezelf in de (optionele) M2 Competition sportstoel laat zakken. De zwart met oranje stoel omarmt me en is op veel verschillende manieren aan te passen zodat ik altijd de juiste positie vind. De buitenkant matcht nu ook veel beter met de binnenkant. Waar ik het interieur bij het vorige model wat braafjes vond, heeft BMW op dit model meer zijn best gedaan. Van gestikte M-kleuren op de gordels en carbon accenten her en der, tot oplichtende M2 logo’s in de zetels. Hier word ik vrolijk van. En of ik nu rustig wil cruisen of een Porsche 718 Cayman S aan snot wil rijden, het is allemaal geen probleem. Samen verslinden we kilometer na kilometer. We zijn net twee vuurvliegjes die ’s nachts de weg doen oplichten.

High heels proof

Een staand gaspedaal en een automaat zijn prima voor high heels. Let wel een beetje op met gas en rem doseren, want hij luistert heel goed naar de beweging van de rechtervoet. Zeker met het optionele M-sport remsysteem, die remmen bijten – zeg maar – lekker. Dat systeem herken je trouwens aan de zilverkleurige remklauwen.

Value for money

Vaak komt pret met een prijs en dat is ook hier het geval. De sleutel van de BMW M2 Competition wordt vanaf €99.995,- in mijn hand gestopt. Een behoorlijke smak geld, maar er is in dit segment geen leukere achterwiel aangedreven zescilinder te krijgen. Natuurlijk kan je ook een flink feest bouwen met een Mercedes-AMG A45, Porsche 718 Cayman S of een Ford Focus RS. Die hebben allemaal hun eigen karakter en prijs. Dat is een kwestie van smaak. Ik laat in elk geval met een lach en een traan de BMW M2 Competition weer gaan. Ooit zal hij de mijne zijn.

 

Comments

comments

More from Evelin Dorssers

Abarth 695 Maserati Edizione: Kick ass

Fiat weet wel wat lekker is. Naast vaste partner Abarth is het...
Read More

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *