Hyundai i20: Ook met een Koreaan heb je kans op sjans…

Hyundai i20

FemmeFrontaal Awesomeness

7 Comfort
8 Drive
6 High Heels proof
7 Flirt factor
8 Value for money
7.2

Wat zou jij doen als je de keuze had? Een Volkswagen Polo of een nieuwe Hyundai i20? Je zou er misschien niet zo snel aan denken bij het kiezen van een nieuwe leaseauto of compact privé autootje. Maar denk er toch maar even aan deze Koreaan, misschien ga je dan nog twijfelen aan je keuze voor een Duitser.

Flirt factor
Let’s be fair, bij de Hyundai i20 denk je niet direct, yeah dit is dé auto waarmee ik mijn toekomstige man of vrouw mee aan de haak ga slaan. Of een merk dat je met trots benoemt in je bio op Twitter. Een te gekke MINI of schattige Fiat 500 doen het al snel stukken beter als sjansbak. Toch kun je ook met de nieuwe Hyundai i20 best opvallen. Hoe? A. Kies voor een opvallende kleur (ik zeg: knalrood). B. Plaats er minimaal 16inch lichtmetalen wielen onder. C. Monteer zwart privacy glass en D. Vergeet het panoramisch schuif-/kanteldak er niet bij te bestellen (ik zeg: zwaai zwaai). Kleren maken de man, kleuren en accessoires maken de Hyundai i20. Geloof me.
hyundai i20

Comfort
Het basic zwarte interieur van de nieuwe Hyundai i20 is wat minder uitbundig te pimpen met kleurtjes. Maar wel voorzien van gadgets, zoals voorruitontwaseming, een licht- en regensensor en een geïntegreerd navigatiesysteem mét achteruitrijcamera,  TomTom Live Services én DAB+ radio (applaus). Heel praktisch allemaal. Met zorg is er door Hyundai in de i20 aandacht besteed aan de ergonomie van de bestuurder door vele knoppen op het stuurwiel te monteren. De zetels voelen zacht en comfortabel tegelijk en alle toeters en bellen zijn binnen handbereik. Mijn testauto voor één uur heeft vijf deuren. Heel praktisch. Esthetisch wat saai, dus zou mijn voorkeur uitgaan naar een sportievere driedeurs, coupéversie. Ook verkrijgbaar en sjansproof.

Hyundai i20

Drive
Verrassend hoe ruim de Hyundai i20 aanvoelt. Qua rijden geeft de i20 me het gevoel in een maatje groter onderweg te zijn. Dat komt dan weer ten goede aan mijn ego. Ik test de Hyundai i20 met 1.0 T-GDI-turbomotor – driecilinder- met 100 pk. Een must have motor mocht je de auto gebruiken voor een lange rit naar Wolfsburg. Zelfs bij lage toeren trekt de Hyundai i20 lekker vlot op, dat is nog eens verfrissend na al het bluemotiongeweld van Volkswagen. De besturing is niet superdirect, maar meer dan prima en de vering is top en comfortabel.
De Hyundai i20 kan uitgebreid worden met veiligheidsvoorzieningen zoals het Lane Departure Warning System, dat jouw waarschuwt als de Koreaan onbedoeld de rijbaan dreigt te verlaten.

Hyundai i20

High Heels proof
Een hangend gaspedaal? Wij willen een staand gaspedaal. Al is het maar om onze enkels tijdens het file flirten wat rust te geven. Hyundai, voor de volgende editie van de Hyundai i20: dump het hangende gaspedaal en ga over op een staande versie. Gewoon voor ons, vrouwen.

Hyundai i20

Value for money
Daar kan ik dit keer volmondig ‘Ja’ op antwoorden. En ik vind hem in alle opzichten als basic cars qua look & feel beter geslaagd dan de Volkswagen Polo, hij is ook een stukje ruimer. De vanaf prijs is €14K voor een Hyundai i20 T-GDI met 100 pk. Dan heb je een driedeursversie (coupé), een Hyundai i20 met vijf deuren is €1K meer. En nu wordt het ingewikkeld. In Level 1 bij het kiezen van opties heb je de keuze uit een: i-Drive, i-Drive Cool en i-Motion versie. Van basic tot uitgebreid wat betreft (veiligheids)opties. Vanaf de i-Motion kom je in level 2 van het uitkiezen van extraatjes: comfort of premium. Help keuzestress!
Kortom: je kunt van de nieuwe Hyundai i20 de ultieme sjansbak maken (= geld uitgeven). Of jouw nieuwe i20 door het leven laten gaan als muurbloempje (= geen geld uitgeven). It’s up to you!

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Lexus LC500: Wat een sensationele bak!
“No more boring cars” zei de CEO van Lexus eens uitbundig op...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *