BMW 1 serie cabrio: Flirtmobiel

Stap uitgeblust na een dag vol slaapverwekkende vergaderingen, energievretende workshops of hordes jengelende kids in je BMW 1-serie cabrio en je voelt je aan het einde van de straat alweer begerenswaardig! Je hoeft hier niet veel voor te doen. Gooi je haren los, zet je grootste zwarte zonnebril op, plaats de automaat in standje ‘drive’ en trap het gas in. De flirtmobiel doet de rest!

FemmeFrontaal Awesomeness

8 Comfort
8 Drive
9 High Heels proof
9 Flirt factor
8 Value for money
8.4

Stap uitgeblust na een dag vol slaapverwekkende vergaderingen, energievretende workshops of hordes jengelende kids in je BMW 1 serie cabrio en je voelt je aan het einde van de straat alweer begerenswaardig! Je hoeft hier niet veel voor te doen. Gooi je haren los, zet je grootste zwarte zonnebril op, plaats de automaat in standje ‘drive’ en trap het gas in. De flirtmobiel doet de rest!

De BMW 1 serie cabrio is de kleinste en goedkoopste BMW uit de Beierse Motoren Familie. De cabrioletversie van de 1 serie is natuurlijk weer een stukkie duurder dan met dakkie, maar nog zeer betaalbaar vergeleken met zijn knappe broers. En easier to park. De eerste cabriolet van dit type kwam uit in 2008. De testauto met 118i motor, automaatbakkie en 143 paardenkrachten voelt goed, is rap maar is niet de snelste. Voor lekker doortrappen om een ochtendhumeur te beslechten is er de 135i met 306 pk. Ik rijd de meest betaalbare (ahum) versie met onwijs chique kleur. Het lijkt mij classy donkerblauw. De Duitse papieren zeggen echter dat het carbon schwartz metallic is. Ik zie wat ik wil zien.

BMW 1 serie cabriolet_femmefrontaal_

Van achteren
Het is een kwestie van smaak maar de achterwielaandrijving maakt rijden gewoon leuker. Het geeft je net iets meer feeling met het asfalt en het maakt sturen gewoon geweldig. Met een lekkere snelheid scherp je bochtjes nemen zonder met je handtas aan de andere kant van de auto te eindigen. De Einzer reageert licht en snel. Alleen met een schakelbak zou ik met deze Beemer net iets sneller kunnen bijten, reageren, manoeuvreren en optrekken. In vergelijking met andere merken remt de BMW erg gedoseerd en gentle. Het valt me iedere keer in een BMW weer op hoe fijn en veilig dat aanvoelt.

Lees ook:  Vernieuwde Toyota Yaris: never change a winning team

Nagelafdrukken
Onze testflirt heeft een klein en dik lederen stuurtje dat erg zacht aanvoelt. Met net wat te lange nagels kun je er gemakkelijk afdrukken in maken. Maar dat doe ik niet. Deze vrouwelijke territoriumdrift negeer ik. Helaas geen verwarmd stuurwiel, altijd welkom in een cabrio. Wel verwarmde zetels voor warme billetjes. Ze zitten trouwens erg comfortabel, de stoelen. Alsof je je favoriete bikerjack aantrekt. Zo lekker zit je en voel je je in deze Beemer.

BMW 1 serie cabriolet_femmefrontaal_interieur

Inside shop
De BMW 1 serie cabrio is een vierpersoonscabriolet. De achterbank biedt echter ruimte aan maximaal twee pygmeeën. Maar dat weet je als je een compacte dakloze auto koopt. Verder kan ik niet klagen over ruimtegebrek. Hij is super praktisch ingericht. Niet alleen naast de bestuurdersstoel zijn er vakjes in overvloed, maar ook op de de achterbank kun je je smartphone, labello of knipjes kwijt. Beemer heeft daarvoor speciaal een bakje op de achterbank gemonteerd. Me like. De kofferbak van de Einzer bood me meer ruimte dan ik dacht, 305 liter, nou daar kunnen wel wat kleine koffertjes, laptoptassen en schoenendozen in. Helaas kan je de achterbank niet neerklappen voor meer ruimte. Een ski-luikje is by the wel als optie aan te schaffen.

BMW 1 serie cabriolet_femmefrontaal_voor

Dakkapel
Het innerlijk van deze Beemer is verder kwalitatief, simpel en eenvoudig te noemen. Zoals Scandinavisch design. Met ranke lijnen en niet doorspekt met onwijs veel knoppen en/of gadgets met onduidelijke afkortingen erop vermeld. Wel wat kille aluminiumstripjes voor de vorm. Ik heb me wel verbaasd over die enorme dakkapel bovenin het dashboard dat navigatie ofwel mediasysteem heet. Dat mag daar wel weg BMW. Het belemmert het zicht een beetje. Tijd voor een kleine update op dat gebied.  Nobody is perfect, I know.

Lees ook:  Fiat 600e: dit is wat je moet weten over het elektrische retro model uit de Fiat Fabriek

BMW 1 serie cabriolet_femmefrontaal_rijdend

De BMW 1 serie cabrio is niet het snelste wat BMW te bieden heeft. Maar niet iedereen is een snelheidsduivel. Zijn sexiness is echter tijdloos. Geen eendagsvlieg en daar zijn goede redenen voor: de 118i cabrio is krachtig en zijn lijf is gorgeous en robuust. Gelardeerd met de welbekende gespierde BMW-lijnen. En zijn kop, ja die is gewoon goed. FemmeFrontaal geeft de ‘Bie em dabbel joe een punt achttien kabriolet’ daarom deze lente de flirtfactor: 8,5!

Signature song
`Let me play with your body baby
Make you real hot
Let me do all the things you want me to do
Cuz tonight baby I wanna get freaky with you`
Silk, Freak me.

Fotograaf Marjolein Reman maakte meer gave pica´s van de flirtmobiel, check ze op Facebook FemmeFrontaal!

Nice to know:
Meest ideale outfit bij deze knappe vierwieler? Een strak spijkerbroekje van Nederlandse makelij, simpele maar hoge pumps en een vette Franse zonnebril. Ben erachter gekomen dat de 143 pk-versie best wel een slokje aan de tankbar lust. Ga uit van een gemiddeld verbruik van iets meer dan 1 liter op 13 km. FemmeFrontaal reed in de 118i cabrio, 105kW en 143 pk. Extraatjes on board: het was een M Sport Edition, met 18” lichtmetalen BMW wielen, automatische versnellingsbak, aangevuld met het beste alarmsysteem klasse 3, en navigatiepakket. Vanaf prijs voor een standaard 118i uitvoering is 38.470 euro. Voor een identieke BMW 1-serie cabriolet zoals onze testauto moet je 45.994 euro uit je portemonnee schrapen.

BMW 1 serie cabriolet_femmefrontaal_opendak

 

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Porsche 911: 50 en nog steeds poëtisch mooi
Porsche 911 wordt 50 dit jaar! En nee, deze gentleman zit niet...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *