En volgens de dataleverancier betekent dat dat we met z’n allen op zoek zijn naar een waardige vervanger voor onze huidige vierwieler.
De consument lijkt met de stijging van het aantal rapporten steen actiever op zoek te zijn naar informatie om de juiste auto te vinden. Als deze trend aanhoudt, komt het aantal autorapporten uit op bijna 50 miljoen. Vorig jaar waren dit er 43 miljoen.
Stijging
Finnik ziet de grootste groei bij het premium rapport. In mei was er een stijging van ruim 100 procent te zien, ten opzichte van de maand april. Met het premium rapport heeft de gebruiker inzicht in alle informatie die er over de auto te vinden is.
Finnik directeur Daan van Leeuwen: “De cijfers van Finnik tonen aan dat de consument op zoek is naar een auto en dat er de afgelopen periode veel tijd en online onderzoek is besteed aan het vinden van het juiste voertuig.” Daarbij bevestigt Finnik aan de hand van de stijging in het aantal opgevraagde autorapporten dat de consument op zoek is naar een alternatief voor het OV.
Volkswagen
De dataleverancier geeft ook inzicht in van wélke auto’s er dan precies een rapport opgevraagd wordt. De Volkswagen Golf en Polo staan aan de top met een opvallend hoog aantal rapportaanvragen. In mei werd er 210.000 keer informatie aangevraagd over de Volkswagen Golf. De Polo werd 139.00 keer opgevraagd. Daarna volgt de BMW 3 Serie met 82.000 aanvragen en de Opel Corsa en BMW 5 Serie met beiden 65.000 aanvragen.
Consument
Aangezien het aantal autorapport aanvragen dus richting de 50 miljoen gaat, is de kans groot daar een aanvraag van jou tussen zat. Ben je op zoek naar een andere (nieuwe) auto? FemmeFrontaal staat bomvol rij-impressies die je voorafgaand aan je aankoop kunt raadplegen.
Ben je geen zoekende consument maar een automotive bedrijf dat graag in wilt spelen op deze ontwikkeling? Bij FemmeFrontaal kunnen we jouw bedrijf, dienst of occasion-aanbod ten tonele brengen voor een groot online publiek en mogelijk jouw sales verhogen. Samenwerken? Bekijk HIER de mogelijkheden.