Buckle up met Lexus (en Beyoncé)

Buckle up met Lexus (en Beyoncé)

“So park your Lexus (Woo) and throw your keys up (Hey)”, zingt Beyoncé in haar nieuwe hit Texas Hold ‘Em. Bij Lexus moeten ze van hun stoel gegleden zijn bij het horen van de songtekst, trokken waarschijnlijk de sleutels van een RC-F uit de kluis en scheurden met 477 pk naar de tekentafel van marketinggigant DDB Amsterdam. Daarop rolde een heuse ‘cowboy-buckle voor de stoelriem van je Lexus’ van de tekentafel. Maar liefst twee. Eentje ligt binnenkort op de deurmat van Beyoncé … en eentje – afhankelijk van je dansmoves én een beetje geluk- op de jouwe.

Potentieel verzamelitem

Eerlijk is eerlijk; wij dachten dat het om een 1 april grap ging. Nog sterker: we hebben speciaal met dit bericht gewacht totdat het nieuwtje ontkracht zou worden. Maar dat gebeurde niet. Het Japanse automerk heeft de koppen bij elkaar gestoken met marketingbureau DDB Amsterdam en de ‘stoelriem buckle’ is niet alleen een plaatje geworden, maar in potentie ook een verzamelitem. Uiteraard prijkt het logo op de buckle, maar ook 32 grote diamanten die Queen B’s even zo grote collectie Grammy Awards vertegenwoordigt als ook de Texas Lone Star die haar afkomst symboliseert uit de zuidelijk gelegen staat.

#Danceoff

Wat een marketing mastermove van Lexus! Niet alleen de timing, waardoor waarschijnlijk half Nederland (boven de 25) zich afvroeg of het nou om een 1 april grap ging, maar ook de one of a kind message die ze hiermee naar buiten brengen. Want ook zij weten hoe vet het is als je iets hebt wat he-le-maal niemand anders heeft behalve de nieuwbakken ‘country zangeres’. Ik hoor je nu denken: marketing mastermove, alleen daarom? Is dat niet een beetje overdreven? Nee, want nu komt het. Om kans te maken op die buckle vraagt het automerk om via de social mediakanalen jouw dansmoves in te zenden, want ze hebben een #TexasHoldemDanceOff in het leven geroepen. Je voelt ‘m al aankomen: het gaat helemaal los op de bekende kanalen.

Lees ook:  Maak kennis met de snelste (en duurste) elektrische cabriolet: de Maserati GranCabrio Folgore

Marketing Mastermove

Zowel op TikTok als op Instagram heeft het automerk na enkele dagen al een bereik van 900k, aldus Guido Roozekrans, de persman van Lexus. En de actie duurt nog tot 30 april. Dus je hebt nog even om je choreografie in elkaar te flansen, je goede hoek te vangen en de camera- en lichtopstelling daarop af te stemmen. Wij kijken er nu al naar uit, bestellen alvast wat gallons Texan Blue Bell Ice Cream en nestelen ons achter de smartphone, want dit belooft natuurlijk veel goeds. De enige vraag die nu nog bij ons rijst is: hoe gaat hitlijstbestormster hierop reageren? Ze is natuurlijk niet de enige en zeker niet de eerste artiest die een automerk in haar lyrics opneemt, maar ja deze actie van Lexus Nederland is er wel eentje van de buitencategorie.

Comments

comments

Written By
More from Jolie Jacobs
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: DE ZENMAZTER
Hoe flikken ze het toch elke keer? De designfabriek die Mazda heet,...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *