Welke auto’s zijn het meest waardevast?

restwaarde

Laat je je leiden door je hart en koop je een auto die je echt leuk vindt? Of vind je goedkoop rijden superbelangrijk én dus ook de restwaarde van je auto? Kortom: welke auto levert bij inruil het meeste geld op? De ANWB onderzocht welke auto’s de afgelopen vier jaar waar voor hun geld bleken:

  1. Mazda CX-5

Geen Volkswagen of Toyota dit keer. Nee, dat andere Japanse merk dat bezig is met een comeback: Mazda. Vooral de Mazda CX-5 blijkt een topper om aan te schaffen. Hij is betrouwbaar, biedt kwalitatieve rijeigenschappen, heeft een hoge zit, is ruim en ziet er aantrekkelijk uit. Een versie met luxe opties als airco en parkeersensoren levert vier jaar na aanschaf nog steeds 66 % van de nieuwprijs op. Hoppa!
Mazda-CX5

  1. Volkswagen Up!

Van groot naar klein. Het Duitse stadsautootje werd in 2012 geïntroduceerd met vijf portieren en is er kaal vanaf 8.800 euro. Na vier jaar rijden met ongeveer 60.000 km op de teller, krijg je bij inruil voor een exemplaar met airconditioning bijna 6.000 euro terug.
restwaarde

  1. Subaru BRZ    

Subaru wie? Dit is er eentje voor de connaisseurs. De aanschaf prijs is tamelijk hoog van een BRZ. Er zijn er immers niet veel van. En zolang hij populair blijft bij de liefhebbers én er is schaarste op de markt, blijft de occasionprijs van een BRZ op niveau. De Subaru BRZ is na vier jaar ongeveer € 23.000 waard.
restwaarde

  1. Toyota Verso-S

Oh nee, hij wordt toch genoemd in het rijtje: de Toyota Verso-S. Over het algemeen geldt: hoe hoger de zit hoe lager de afschrijving. Een christelijke auto blijkt heel wat waard, zeker in combinatie met allerlei luxe opties. 62% van de nieuwwaarde krijg je nog na vier jaar rijden met een Verso.
restwaarde

  1. Mercedes-Benz B-Klasse  
Lees ook:  Wat een snoepje en alleen in Italië: de nieuwe elektrische YPSILON

Na de Toyota Verso komen we de Mercedes-Benz B-Klasse tegen. De automaatversies zijn het meest populair en behouden hun waarde het best. Een B-Klasse van vier jaar oud die nieuw 30K heeft gekost, levert na vier jaar ongeveer 19K op.
restwaarde

  1. Toyota Yaris Full Hybrid

Nog zo’n saai vehikel: de Yaris hybride. Een ware krent ben je als je in deze auto rijdt. Een Yaris met vijf deuren, behangen met allerlei opties levert na vier jaar nog zo’n 61% van de nieuwwaarde op.
restwaarde

  1. Volkswagen Beetle

Eindelijk een guitig autootje in de top 10: de Beetle. Het leven is immers te kort om in saaie auto’s te rijden. You like him or you hate him, maar dat maakt niets uit voor de restwaarde van deze schattige Volkswagen. De restwaarde is zelfs hoger dan een minder onderscheidende Golf. Vol met opties gekocht in 2012 voor 23K, levert een Beetle nu nog 14K op.
restwaarde

  1. Kia Venga

Venga wie? Nederlanders zijn dol op zekerheid. En Kia biedt dat met maar liefst zeven jaar garantie op een auto. De Kia Venga heeft verder een hoge zit (waarde vermeerderend) en is vol opties erg betaalbaar. Na vier jaar rijden in een Venga verkoop je hem voor 61% van de restwaarde. Iets voor je ouders?
restwaarde

  1. Hyundai iX20

De Hyundai i20, zelfde laken in het pak als de Kia Venga. Na vier jaar levert een handbak, behangen met alle luxe opties nog 11K op.
restwaarde

  1. Kia Picanto

En hup, weer een Kia in het rijtje! De kleine Picanto is onwijs populair. Zowel bij jongeren (als eerste auto) als 65+ ers (als laatste auto). Ook deze auto heeft een garantie van zeven jaar. Hij kost nieuw 10K en na vier jaar tuffen in een Picanto levert het je nog altijd 60% van de nieuwprijs op verkoop.
restwaarde

Lees ook:  Ontdek Frederique: van ijsdriften in Noorwegen tot E30 als daily drive - onze nieuwe redacteur

Dit toch wel degelijke rijtje maakt ons wel heel nieuwsgierig naar de top 10 van auto’s die het meeste waardeverliezen…?

Bron: ANWB.

Comments

comments

Written By
More from femmefrontaal
Happy birthday: Opel GT 50 jaar
Opel mag 50 kaarsjes uitblazen ter ere van de Opel GT. Een...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *