Ieder jaar wordt er onderzoek gedaan naar welke tweedehands auto’s wij Nederlanders het meest online zoeken, welke we kopen en hoeveel wij hiervoor willen neerleggen. De resultaten worden hier bij FemmeFrontaal niet helemaal begrepen.
Muurbloempje
Stipt op nummer 1 staat, net als vorig jaar, de Volkswagen Golf. Een compacte auto die tegenwoordig van alle luxe voorzien is. Laten we vooropstellen, er is natuurlijk niets mis met een Volkswagen! Maar Volkswagen is wel een beetje het muurbloempje onder de auto’s. Deze wagen is al jaren geliefd bij jong tot oud. Vooral om het rijcomfort en minder om de looks. De nummer 2 van vorig jaar was de BMW 3-serie. Een échte stoere bak, toch?
Niet meer zo stoer
Toch blijkt dat Nederland niet meer voor de tijdloze stoere bak gaat. De 3-serie is van plaats 2 naar plaats 5 gezakt. Weggestoten door, je raadt het al, de Volkswagen Polo. Vorig jaar stond de BMW 5-serie ook nog in de top 10. Deze is dit jaar helemaal niet meer terug te zien in de reeks. Is Nederland minder stoer geworden? Kiezen we liever voor gemak alleen in plaats van een combinatie met beauty? Het ligt in ieder geval niet aan onze portemonnee. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we wel 10% meer betalen voor een tweedehands auto ten opzichte van vorig jaar.
Wel een geruststelling voor ‘stoer’ Nederland is dat de Audi A3 en A4 niet zijn verplaatst in de rangschikking. Zij staan allebei nog steeds op nummer 3 en 4 (heel toepasselijk).
Grijs muisje
Nederland kiest ook liever voor een veilige (saaie) kleur. Dat zie je wel als je de weg op gaat. Alles is zwart of grijs. Zonde! Af en toe wat Lamborghini-geel of Ferrari-rood mag eigenlijk niet op de wegen ontbreken.
Bron: AutoScout24