Porsches eerste volledig elektrisch aangedreven sportwagen is eindelijk officieel onthuld: de Porsche Taycan. De CEO van Porsche AG noemt de Taycan ‘de schakel tussen onze traditie en toekomst’. Dat belooft wat!
Deze elektrisch aangedreven vierdeurs sportcoupe trapt een nieuw tijdperk af, met typische Porsche-prestaties maar met de connectiviteit én het gebruiksgemak dat je gewend bent. Porsche start met de Taycan Turbo en de Taycan Turbo S. De eerste modellen van Porsche E-Performance en daarbij ook twee van de krachtigste modellen binnen het huidige gamma. Eind volgend jaar komt daar ook nog een volledig elektrische Taycan Cross Turismo bij.
Power
De Porsche Taycan Turbo heeft maximaal zo’n 680 pk en de ‘S’ erachter voert dat nog even op tot 761 pk. De Turbo zit met 3,2 seconden op de honderd kilometer per uur en in dit geval vermindert een ‘S’ dat juist weer met een halve seconde. Beide modellen zijn vierwielaangedreven en hebben een topsnelheid van 260 km/u. Op papier heeft de Turbo een actieradius van 450 kilometer en met de Turbo S kom je zo’n 412 km ver.
Porsche DNA
Deze sport-EV heeft een nieuwe snoet, maar is niet van de melkboer. Het Porsche DNA heeft ook in dit design overduidelijk zijn sporen achtergelaten. De Taycan is laag en breed en heeft opvallende wielkasten. De vloeiende C-stijl en de krachtige schouderlijn maken ook de Taycan onmiskenbaar Porsche. In de doorlopende lichtstrip aan de achterkant vind je het – in glasoptiek geïntegreerde – Porsche-logo.
Vegan interieur
Met de Taycan biedt Porsche voor het eerst een compleet ledervrij interieur aan. Het interieur bestaat daarbij volledig uit innovatieve, gerecyclede materialen. Zo onderstreept het merk nogmaals het duurzame karakter van de Taycan.
De Porsche Taycan Turbo en Taycan Turbo S zijn nu te bestellen en verschijnen rond januari 2020 bij de Nederlandse Porsche Centra. Voor de Taycan Turbo betaal je €157.100 en voor de Turbo S zo’n €191.000.