Mitsubishi Outlander 2.0: is deze SUV klaar voor een nieuwe generatie fans?

Mitsubishi Outlander 2025 Evelin Frankenhout

FemmeFrontaal Awesomeness

7 Looks
8 Drive
8 Comfort
8 Value for money
7.8

Ooit de lieveling van leaserijders, nu terug met een frisse dosis flair! De Mitsubishi Outlander maakt zijn comeback in een nieuw en krachtiger jasje. Met maar liefst 200.000 verkochte exemplaren in Europa werd het hoog tijd voor een vierde generatie. Dus pakte Evelin haar koffer en vloog naar Lissabon om deze langverwachte SUV te testen.

Looks

De nieuwe Outlander valt op in je achteruitkijkspiegel. Zijn scherpe LED-koplampen, gespierde grille en brede stance geven hem een robuust voorkomen. Ook heeft Mitsubishi de SUV chiquer aangekleed. De chrome-accenten en strakke lijnen zorgen ervoor dat hij zowel op de oprit van een villa als op een modderige bosweg niet misstaat.

Stap je in, dan word je verrast door de interieurupgrade. Zeg maar dag tegen saaie harde plastics. Mitsubishi heeft duidelijk geleerd van premium merken: zachte materialen, een strak infotainmentsysteem en een fraai digitaal dashboard maken van deze SUV een comfortabele plek.

Drive

Tijd om te rijden. Druk op de startknop en de Outlander komt geruisloos tot leven. Deze plug-in hybride (PHEV) combineert een 2.4-liter benzinemotor met twee elektromotoren en levert een totaal van 302 pk. De volledig elektrische actieradius van 85 kilometer is perfect voor dagelijkse ritten. In hybride modus schakelt de auto naadloos tussen de elektromotor en benzinemotor, wat zorgt voor een rijgedrag zonder schokkerige overgangen.

De Outlander voelt groot en stevig aan, maar Mitsubishi heeft het onderstel dan ook goed uitgebalanceerd en is verrassend comfortabel. Oneffenheden slikt hij moeiteloos weg. Zelfs op slecht wegdek blijft hij comfortabel en veert hij soepel over drempels en gaten in de weg.

Lees ook:  Van autostrada tot bergpas met de Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV

De besturing is licht en iets minder direct dan bij bijvoorbeeld een sportieve crossover. Maar het Super-All Wheel Control (S-AWC) zorgt wel voor een stabiele wegligging en extra grip op natte of gladde wegen.

Op de snelweg komt hij pas echt tot zijn recht: hij ligt solide op de weg, heeft een stille cabine en dankzij de slimme rijhulpsystemen (zoals adaptieve cruise control en lane assist) rijdt hij bijna alsof hij zichzelf bestuurt.

Comfort

Een gezins-SUV die ook fashionistas gelukkig maakt: de Outlander biedt zeven zitplaatsen, maar zelfs als je niet het hele gezin meeneemt, blijft er ruimte zat over voor shoppingbags en koffers.  De verschuifbare achterbank geeft extra flexibiliteit en de bagageruimte slikt moeiteloos 500+ liter.

Binnenin is alles gericht op comfort, geïnspireerd door de Japanse omotenashi-filosofie, oftewel: een gastvrij interieur met oog voor detail. De luxe leren stoelen voelen als een warme omhelzing en als je eenmaal zit, trakteert het Yamaha-geluidssysteem je op een audio-ervaring die zich aanpast aan regen, snelheid en omgeving.

Over regen gesproken: ben je kletsnat geregend na een boswandeling? Geen stress. Dankzij de Vehicle-to-Device technologie kun je je föhn in de achterbak inpluggen en je coupe  (of je natte kleren) weer in model brengen. Handig én stijlvol.

Value for money

De Mitsubishi Outlander is krachtig, stijlvol en praktisch. Een SUV die niet alleen je gezin, maar ook je stijlbewuste zelf tevreden houdt. Hij is zuinig dankzij de plug-in hybride technologie, comfortabel op lange ritten en ruim genoeg voor een actief leven. Een echte degelijke allrounder met een vleugje luxe en een snufje stoer. Prijzen beginnen bij €51.990, en dat is een prima prijs voor dit type auto.

Lees ook:  De vernieuwde Škoda Octavia (2024): Improvement in the details

Comments

comments

More from Evelin Dorssers-Frankenhout
Smart forfour: smart space
De forfour van het hippe Smart werd in 2004 gelanceerd en moest...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *