Eerste testnotities DS7 Crossback: Haute Voiture

Na zoveel teasers en modeshows zien we de nieuwe DS7 Crossback finally op het Nederlandse asfalt. Twee weken geleden kon Odiel de Parisienne al eventjes testen!

Parisiennes

Voor fashioninspiratie kijk ik maar al te graag naar Parisiennes die de “je ne sais quoi” levenstijl zo moeiteloos lijken te bezitten. Françaises kleden zich elegant en eenvoudig. En als je je auto beschouwd als je ultieme visitekaartje, dan zoek je een auto uit die deze kenmerken ook bezit!

Dutch Design

Het gave aan de DS7 is dat het model ontworpen is door een Nederlandse designer: Ivo Groen. Hij heeft zich laten inspireren door de concept car van DS en heeft veel aspecten hiervan al doorgevoerd in de DS7. De DS7 La Premiere is het neusje van de zalm, of in dit geval de crème tussen de macaron. Elk onderdeel is afgewerkt met Franse elegantie.

Opéra

Ook is klerenkast van de nieuwe DS7 Crossback is verdeeld in vijf Franse thema’s: Bastille, Rivoli, Faubourg en Opéra. Als eerbetoon aan Parijs, waar de DS ooit is geboren. Alle vijf thema’s hebben hun eigen kleurstelling. We zien verder een DS zoals een DS hoort te zijn: veel design, flair en chroom. Ook aan de binnenkant is het smullen. Het interieur ziet er prachtig gestyled uit en de gadgets zijn helemaal bij te tijd met twee 12 inch schermen. Eentje voor het navigatie- en mediasysteem en eentje voor alle overige informatie.

Weelde

Mijn eerste gevoel over de DS7 Crossback: weelde, rust en ruimte. Met heerlijk zacht stevige zetels en een maximaal overzicht achter het stuur. Hij gaf mij een beetje een Range Rover gevoel. Ook rijden in de DS7 proeft romig, zoals de vulling van een macaron. Deze verse DS-vering anticipeert op afwijkingen in het wegdek met een camera die onvolmaaktheden vóór de auto waarneemt (5 m tot 20 m), de vier schokdempers permanent en onafhankelijk van elkaar aanstuurt en afstemt op de weg- en rijomstandigheden. Om de Franse zachte rijstijl een te omzeilen is er een knop die sportiever rijden ook mogelijk maakt.

Lees ook:  Een assorti van Peugeots onder de Spaanse zon: de Peugeot e-308, Peugeot e-208 én Peugeot E-3008

Prijs

Als wannabe Parisienne  kan je kiezen uit een BlueHDi 130 motor met handgeschakelde versnellingsbak voor 43.190 euro of voor de krachtige PureTech 225 benzinemotor die wordt gekoppeld aan een automaat voor 51.890 euro (ook geteste auto op de foto, Opéra versie).

Omdat een uurtje veel te kort is voor een échte test plannen we dit jaar nog een weekje in met de nieuwe DS7! Dan volgt ook de FemmeFrontaal Awesomeness Factor.

Fotografie: Louis Blom

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Toyota C-HR: Make Toyota sexy again!
“Make Toyota sexy again!” Dat moeten de Japanse automobielbobo’s hebben gedacht bij...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *