Met een nieuwe voorzijde, nieuwe vaste achterspoiler en een agressiever uiterlijk is Audi Sport’s nieuwe TT-topmodel eindelijk klaar: de Audi TT RS Coupé en Roadster. Oh en vergeet de 2.5 TFSI vijfcilinder niet!
Dat agressieve uiterlijk staat hem wel! Het lijkt alsof ‘ie elk moment een stuk asfalt kan verslinden. De luchtinlaten zijn een stuk groter, waardoor de TT RS gelijk ook een stuk breder voor de dag komt. Achter de typerende honingraatgrille huizen extra radiateuren voor nog betere koeling. Een sportieve, doorlopende voorspoiler geeft de lage voorkant een autosport-look. De spiegelkappen zijn nu verkrijgbaar in de carrosseriekleur, aluminiumlook, hoogglans zwart én koolstofvezel.
Aerodynamica
De nieuwe vaste achterspoiler – met vleugeltjes aan de zijkanten – zorgt voor zowel betere prestaties als een verbeterde efficiency. Verder is de RS-achterkant te herkennen aan verticale designelementen aan beide kanten boven de diffusor en twee grote ovale uitlaten.
2.5 TFSI vijfcilinder
Er hangt niet zo maar een motor in de Audi TT RS; nee, ze hebben de veelgeprezen 2.5 TFSI vijfcilinder onder de motorkap gelepeld. Met 400 pk, 480 Nm koppel en quattro-vierwielaandrijving beidt deze uitstekende prestaties. De Coupé zit met een kleine vier seconden op de 100 km/u. Vorig jaar won Audi met de 2.5 TFSI-motor de International Engine of the Year Award voor de negende keer op rij. Zegt genoeg, als je het ons vraagt.
Meer informatie over de Audi TT RS Coupé en Roadster – evenals de prijs – wordt bekend gemaakt in aanloop naar de Nederlandse introductie.