Vrouwenverzekeraar Onna-Onna stopt ermee

Onna-Onna

Dat heeft moederorganisatie AEGON besloten. Onna-Onna, opgericht in 2008, richtte zich speciaal op vrouwen voor auto- fiets- en woonverzekeringen.

Directeur Geneviève Meerburg moet met pijn in haar hart het einde van onna-Onna aankondigen. Wel begrijpt ze de bedrijfseconomische reden achter het besluit. Een paar van haar hoogtepunten na bijna 10 jaar onna-onna: “Het Face your Fears Festival waar vrouwen gecontroleerd met de auto over de kop gingen, uit de bocht vlogen en water slidings maakten. Dit alles om onzekerheden te overwinnen, achter het stuur, en stiekem ook een beetje in het leven.”

Maar ook, vertelt ze, het ‘Auto te Water’ event: “Vijftig vrouwen en ik reden maar liefst drie keer met een auto het zwembad in om ook hier weer onzekerheid te overwinnen en hun mindset en skill-set te versterken.”

Haar belangrijkste leerpunten in ondernemen in een nichemarkt: “Wat we wilden is een merk groot maken dat werkt vanuit vrouwelijke waarden in een koude, zakelijke financiële markt. Die vrouwelijke waarde brengt immer meer verbinding met klanten tot stand en een bediening die past en goed aanvoelt. Die vrouwelijke waarde hadden we veel meer moeten durven uitdragen.”

In november gaat de vestiging van onna-onna in Amsterdam, waar 16 mensen werken, sluiten. De lopende polissen worden ondergebracht bij het moederconcern.

Comments

comments

Lees ook:  In deze auto's rijdt de rest van de wereld, en wij (nog) niet
Written By
More from femmefrontaal
FemmeFrontaal organiseert Ladies Only rij-events voor jouw bedrijf!
Met jouw merk de vrouwelijke doelgroep bereiken? Wij helpen je! Wil jij...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *