Social media-campagne Nissan Micra bereikt 30 miljoen mensen

Bij Nissan zijn ze er achter; vrouwen houden ook van auto’s! Via Facebook, Twitter en Pinterest lanceerde Nissan de nieuwe Micra met de #MicraAttitude-campagne. In zes weken tijd werden 30 miljoen mensen bereikt.

Bij Nissan zijn ze er achter; vrouwen houden ook van auto’s! Via Facebook, Twitter en Pinterest lanceerde Nissan de nieuwe Micra met de #MicraAttitude-campagne. In zes weken tijd werden 30 miljoen mensen bereikt.

Moodboard
De #MicraAttitude-campagne daagde deelnemers uit een pin board te maken op Pinterest met afbeeldingen die hun Micra Attitude weerspiegelt. Dat resulteerde in 5000 mooie en afwisselende illustraties van en over dromen, onhebbelijkheden, hippe outfits, spannende en lieve qoutes, goddelijke mannen, kleurrijke vakantiekiekjes, accessoires, verleidelijke auto’s, gadgets, gewilde bestemmingen, mooie mensen en helden.

#MicraAttitude
‘We wilden letterlijk met onze eigen ogen zien wat nu exact de “Micra Attitude” betekent volgens consumenten… en dat hebben we geweten,’ aldus David Parkinson, de social-media-man bij Nissan Europe. ‘We zijn verrast door de enorme respons en vooral door de enorme inzet van sommige deelnemers. Als het gaat om kostenefficiënte campagnes, kun je niet zonder social media.’

Vrouwen en auto’s
De #MicraAttitude-campagne laat volgens Nissan zien hoe vrouwen over auto’s denken, wat hen inspireert en wat ze verwachten. Niet alleen mannen zijn dol op auto’s, vrouwen ook. ‘Voor vrouwen geldt dat de auto iets zegt over henzelf en dat het bezit van een auto het gevoel van onafhankelijkheid en vrijheid versterkt,’ constateert Parkinson. ‘Vrouwen vinden het meestal geweldig de auto een persoonlijke stijl te geven met accessoires.’

Bereik
Via Facebook bereikte #MicraAttitude nog eens 25,5 miljoen mensen en Twitter leverde een bereik van 4,1 miljoen mensen op. De campagne liep in zestien Europese landen. De 45 succesvolste deelnemers kregen een box met goodies ter waarde van € 200,-.

Lees ook:  Wil je weten: dit zijn de kandidaten voor WWCOTY 2024 

Nieuwsgierig naar de vrolijke op Pinterestpagina van de Micra? Check hem. Ook als je niet van de kleine ietwat burgerlijke Micra houdt, de Pinterest pagina is echt de moeite waard om te bekijken. Wij kunnen ondertussen niet wachten op een female moodboard van de Nissan 370Z roadster!  Deze pins posten we dan ook lekker op onze eigen FemmeFrontaal Pinterest pagina. Je bent van harte uitgenodigd om met #FemmeFrontaal mee te pinnen!

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Win: Fab. auto/rijbewijs hoesje!
Om de vernieuwde website van FemmeFrontaal feestelijk in te luiden mogen we...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *