Lastig hoor, het vrouwenauto imago!

vrouwenauto imago

Automodellen die populair zijn onder vrouwen, iedereen kent ze wel. Denk aan de Fiat 500 of de Range Rover Evoque. Niets mis mee toch? Die modellen passen door het design helemaal bij de vrouw.  Maar kennelijk vinden dezelfde automerken dit vrouwenauto imago maar lastig en proberen met allerlei reclame-capriolen een ander publiek (lees: de man) te trekken.

Hier de Fiat 500s bad boy reclame waarin de man neergezet wordt als een bad boy omdat de motorkap van deze auto boze-vrouwen-handtasproof is:


Uit een empirisch onderzoek onder mannen blijkt dit niet echt te werken. Ik krijg reacties als: ‘heb hem 500x bekeken en nee, geen bad boy auto’, of ‘wat bij me blijft hangen is dat je vriendin je verlaat als je zo’n auto koopt’.

Ook Range Rover probeerde met een Evoque commercial de mannelijkheid aan te spreken om als redder in nood een dame haar sjaal terug te brengen:

Natuurlijk, een grotere doelgroep betekent meer centjes in het laatje, maar waarom houdt het merk niet aan zijn authenticiteit vast? En buit dat uit? Een identiteitscrisis is echt NIET iets waar een model op zit te wachten. Dit is toch niet wat mannen willen?! Er zijn zat andere modellen voor mannen om op te kwijlen…

Lees ook de volgende columns over het vrowenauto imago:

Column: Wat mannen willen
Vrouwen belangrijkste doelgroep automarkt

Comments

comments

Lees ook:  De gevolgen van een vies auto-interieur
More from Evelin Dorssers
Buckle up: vlog FemmeFrontaal op het Opel Rally On event!
Opel organiseerde deze week een spectaculair rally-event voor bloggers – Opel Rally...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *