Lexus RX450h: chillen in een SUV!

Lexus RX450h

FemmeFrontaal Awesomeness

9 Comfort
9 Drive
7 Flirt Factor
8 High Heels proof
8 Value for money
8.2

Mag ik een dutje doen in deze SUV? De Lexus RX450h is namelijk veel te relaxed om zelf in te rijden, daar moet je in gereden worden! FemmeFrontaal test de Lexus RX 450h.

Flirt Factor
Van ietwat lompe rondingen naar een welgevormd, sportief en pittig ontwerp. Het nieuwste model van de RX450h is alles wat het vorige eigenlijk niet was. Of toch wel? Luxe is hij nog steeds, maar nu ook nog eens een stuk verleidelijker.

Lexus RX450h

De nieuwe RX heeft de nieuwe en vertrouwde neus die wij ook vinden op andere Lexus-modellen en de testosteron-grill geeft de auto een agressieve en mysterieuze look. Iets waar de vorige Lexus RX450h het écht aan ontbrak.

Lexus RX450h

Comfort
Het interieur is luxer dan ooit en heeft als optie een fancy 12-inch display. Alle moderne, luxueuze functies die je verwacht in deze luxebak (lane departure, adaptive cruise control, heads-up display) is aan boord. Het werkt ook nog eens heel intuïtief. Het interieur voelt ruim en ruikt heerlijk naar leder. Het ziet ervan binnen alleen her en der nog een beetje ouwelijk uit, niet te vergelijken met de lichtshow in een Mercedes E-Klasse of het huiselijke gevoel in een Volvo XC90. Maar voor de diehard Lexus-fans dikke prima. Passagiers hebben de dikste lol in de Lexus RX450h, er is namelijk zoveel been- en schouderruimte dat portie carpool karaoke niet is uitgesloten.

Lexus RX450h

Het is één van de meest comfortabele confectie-auto’s die er op de weg rijdt. Alsof je op een wolk rijdt, zoveel comfort, veelzijdigheid en gebruiksgemak levert de Lexus RX450h.

Lees ook:  Lotus Eletre S: vorstelijk vertoeven

Drive
Eenmaal plaatsgenomen achter het stuur is het een oase van rust in de Lexus RX 450h. Alsof je een speld kan horen laten vallen, zo stil is hij. De ene keer volledig aangedreven door een elektromotor en de andere keer aangespoord door zowel de elektro- als de benzinemotor. Ik rijd in de hybride variant, de RX450h met 313 pk en een V6. Naast een meer agressief ontwerp heeft de nieuwe RX450h dus ook meer vermogen gekregen. Ook al is hij schoon aan de haak meer dan 2000 kilogram, hij presteert bijna geruisloos en voelt tijdens het rijden lichter aan dan gedacht. Okay, een spannende bochtenverslinder is het niet, verre van, geen enkele SUV is dat, daarvoor is hij simpelweg te zwaar en staat hij te hoog op zijn wielen.

Lexus RX450h

Hij bepaalt zelf naar gelang het wegdek of je voorwiel aangedreven rijdt of juist met alle wielen, all wheel drive. Dat doet hij om het brandstofverbruik in toom te houden en omdat hij vindt dat hij dat beter kan dan jij (knipoog).

High Heels proof
Weinig op aan te merken. Ik heb de auto vooral met hoge hakken aan gereden en dat ging prima met het staande gaspedaal.

Lexus RX450h

Value for money
19% van de bezitters van een Lexus RX450h is vrouw. En dat begrijp ik, de RX 450h is een échte gentleman. De prijs van mijn testauto is bijna 95K (de all inclusive Luxury Line-versie met onder meer metallic lak en head-up display, automatic high beam en lane keep assist). De vanaf prijs voor een standaard Lexus RX 450h ligt rond de 66K. De lakkleuren zijn ingetogen, maar met ‘deep blue’ of ‘morello red’ val je nog steeds lekker op!

Lees ook:  Vastberaden op het ijs met de Volvo EX30

Comments

comments

More from Odiel Mennink
Nieuwe Opel Insignia: Best Blits!
De tijd dat Opel deed waar het goed in is, degelijke auto’s...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *