Nissan Micra 2017: van nope naar dope!

Nissan Micra

FemmeFrontaal Awesomeness

8 Flirt Factor
8 Drive
8 Comfort
6 High Heels factor
8 Value for money
7.6

Ken jij de Nissan Micra nog als de auto waar je oma in reed? Gaaaaaaap. Nissan begreep dit gevoel en gooit het roer radicaal om. Het Japanse automerk toverde speciaal voor Europa een nieuw model uit haar hoge hoed: maak kennis met de vernieuwde Nissan Micra!

Liever kijken naar de nieuwe Nissan Micra?

Flirtfactor

Wauw, wat een verschil in uiterlijk! Wilde ik in het oude model nog-niet-dood gevonden worden, in het nieuwe model laat ik mezelf graag zien. De nieuwe Micra is gegroeid naar het B-segment, heeft een stylish uiterlijk met vloeiende lijnen en catchy details als een zwevend dak en ‘verborgen’ handgrepen. De toevoeging van een dakspoiler en de boomerang-vormige achterlichten zorgen voor een stoer uiterlijk. Personaliseer er op los met de verschillende externe en interne kleurencombi’s en je bent dé hotshot op het asfalt!

Nissan Micra

Drive

Over het rijgedrag ben ik ook blij verrast.. Er zijn drie motoren beschikbaar; een 1L benzinemotor met 73pk, een 0,9L turbo benzinemotor met 90pk en een 1,5L turbodiesel met 90pk. Het liefst stap ik in de 90pk turbo benzineversie. De Nissan Micra komt hiermee prima van haar plek als ik het gaspedaal vloer. Perfect voor in de stad, goed voor op de snelweg.  Ook vind ik allerlei systemen terug waar ik blij van word. Denk aan ‘active trace control’ om soepel de bocht door te gaan of ‘active ride control’ om hobbelige wegen gladder te strijken. Het is de eerste keer dat Nissan dit soort premium (luxe) systemen in een B-segment (lees: betaalbare) auto knutselt en biedt écht een toegevoegde waarde tijdens het rijden.

Lees ook:  Kia Sorento PHEV: een indrukwekkende en luxe alleskunner

Nissan Micra

Comfort

Nu ik het toch over premium heb, dat zie ik ook terug in het interieur. De gebruikte materialen voelen lekker aan en het keiharde plastic is verbannen. Mijn handen omklemmen een multifunctioneel stuurwiel en met de ‘rijhulpdisplay’ tussen de ronde meters in het instrumentarium voor mij, kan ik informatie oproepen als navigatie, muziekdetails en de snelheidslimieten. Een paaltje raken tijdens inparkeren wordt verrekte lastig met een 360o-camerasysteem om de auto heen. Ook mijn smartphone laat zich makkelijk verbinden met het multimediasysteem (Nissan Connect) van de Micra. Via mijn Spotify playlist luister ik muziek in hoge kwaliteit af via het Bose-systeem, met speakers in de hoofdsteun!

Nissan Micra

High heel factor

Het gaspedaal komt niet vanuit de bodem omhoog maar is hangend waardoor mijn hak als het ware blijft zweven boven de vloer. Dit maakt de Micra minder geschikt om met hoge hakken te rijden.

Nissan Micra

Value for money

De nieuwe Nissan Micra is in verschillende uitvoeringen leverbaar, van Visa (de kale versie €15.190) tot Tekna (full options €22.590). De kale versies van de Ford Fiesta (€15.995), VW polo (15.590) en Renault Clio (€15.360) liggen dus rond hetzelfde bedrag.  Ga voor de IGT-90 N-Connecta versie (€19.390) de benzine uitvoering met 90pk en opties als Nissan Connect, 360 view achteruitrijcamera en gekleurde accenten in het interieur. Hiermee wordt de nieuwe Nissan Micra je beste vriendin op de weg!

Comments

comments

More from Evelin Dorssers
BMW M235i: Met de M van Meesterlijk!
In de huidige modellenreeks van BMW komen er naast de bestaande M...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *