Goud voor de Volkswagen Beetle!

In de week dat de wereld even in de ban was van de Olympische Spelen liet ook FemmeFrontaal zich van haar sportieve kant zien. Snel, stoer en atletisch…. Dit is geen beschrijving van een sprinter maar van de Volkswagen Beetle Sport.

FemmeFrontaal Awesomeness

8 Comfort
7 Drive
7 High Heels proof
8 Flirt factor
8 Value for money
7.6

In de week dat de wereld even in de ban was van de Olympische Spelen liet ook FemmeFrontaal zich van haar sportieve kant zien. Snel, stoer en atletisch…. Dit is geen beschrijving van een sprinter maar van de Volkswagen Beetle Sport.

Een Kever, dat was de auto die ik nog ver voor ik mijn rijbewijs behaalde al wilde hebben. Misschien was het omdat ik niet veel andere oldtimers kende, maar toch. Dus een testrit in de Volkswagen Beetle Sport voelde als een spannend afspraakje met een oude vlam. Die oude vlam bleek een enorme knapperd te zijn geworden!

Volkswagen Beetle_femmefrontaal_oudnieuw

Zijn voorganger, de New Beetle, kreeg nogal wat kritiek te verduren. Sommigen spraken zelfs van een flop. Te bol, te aaibaar, te weinig ruimte. Deze kritiekpunten heeft Volkswagen aangepakt. Een aaibaar bolletje is de Beetle niet meer. Hij is langer, breder en lager dan zijn voorganger. Dit maakt dat hij meer in de buurt van het oorspronkelijke Kever-model komt. En dat is nu juist wat we verwachten van een retrochic-model. Door de langere daklijn heb je als meeliftende volwassene op de achterbank voldoende comfort. De Beetle heeft een grote achterklep en ook de achterbak biedt voldoende bergruimte voor grote shopping bags, beautycases, sporttassen, koffers of wat dan ook. Hij kan daardoor prima door als hippe gezinsauto!

De nieuwe Volkswagen Beetle trekt opvallend veel aandacht. Je ziet de mensen denken: Had ik maar zo’n bak’. Maar dat denkt de dame achter het stuur ook. En dus druk ik het gaspedaal nog maar eens diep in tot ik de kick down voel en de auto een tussensprint maakt. De Beetle Sport 2.0TSI is immers uitgerust met een benzinemotor van 200 pk.

Lees ook:  Alfa Romeo Giulia VELOCE 280 AWD: Hier maak je vrienden mee in Italië

Volkswagen Beetle_femmefrontaal_achterkant

De sportstoelen van de Volkswagen Beetle Sport zitten als gegoten en het interieur is netjes afgewerkt. De ontwerpers hebben bij de verdere inrichting goed gekeken naar de oude vertrouwde oer-kever. De grote snelheidsmeter sprint direct in het oog en er is een tweede handschoenvakje ingebouwd. Tot de extra’s behoort een geluidsinstallatie waaraan het gitarenmerk Fender zijn naam leende. Leuke accessoire voor op de auto is een typeplaatje met de koosnaam in eigen taal. Nou ja, ‘eigen’, Kever is nog niet verkrijgbaar. We moeten het zo lang dus doen met Beetle, Käfer (Duitsland), Maggiolino (Italië) of Coccinelle (Frankrijk). De beschaafde spoiler op de achterklep past bij de sportuitvoering.

Volkswagen was misschien een tikje doorgeslagen in het neerzetten van een retromodel, maar daar waar de New Beetle het nog moest bekopen brons, scoort de Volkswagen Beetle Sport een dikke, gouden plak!

Signature song
“You are, of a beautiful nature,
Changeable, quite questionable,
You are capable of deep intellectual thought,
You can be the most generous and giving,
You have the tendency to thrill, no matter which road you travel”
Sonny Jim – Can’t Stop Moving

Testauto: De Volkswagen Beetle is leverbaar vanaf € 21.090. De opbrengst van een gouden medaille is echter niet genoeg voor de aanschaf van de geteste topversie Beetle Sport. Deze bedraagt € 41.800. Sportwater dronk de Duitse atleet niet buitensporig veel of weinig, gemiddeld 5,5 liter bij 100 km triatlon op het asfalt.

Rij-impressie door gastredactrice Reba de Graaf.

Lees ook:  Rijtest Volvo EX30: Dit wordt weer een zakelijke lease topper

Comments

comments

Written By
More from Reba de Graaf
Wat te doen bij een oververhitte motor?
Je auto is volgepakt met beautycases, pumps en koffers en uit de...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *