Nieuwe ukkepuk van Opel: de KARL

Alsof de keuze al niet reuze was bestormt Opel de compacte klasse met een volledig nieuwe ukkepuk: de KARL. In de zomer van 2015 komt het nieuwe instapmodel van Opel op de markt.

Alsof de keuze al niet reuze was bestormt Opel de compacte klasse met een volledig nieuwe ukkepuk: de KARL. In de zomer van 2015 komt het nieuwe instapmodel van Opel op de markt.

De KARL kan zijn borst alvast nat maken want hij heeft een waslijst aan concurrenten: denk aan de Volkswagen Up, Seat Mii, Kia Picanto, Hyundai i10 en de bloodsisters, de Toyota Aygo en de Citroën C1. En ook de nieuwe Opel KARL is rond de 3,68 meter lang, heeft standaard vijf portieren en biedt plaats aan vijf personen.

Nieuwe-Opel-KARL_achter

De nieuwe KARL is herkenbaar aan de typische Opel-smile die wordt gevormd door het ‘gevleugelde’ Opel-logo. De zijkant valt op door de drie scherpe lijnen, die Opels designfilosofie weerspiegelen en de KARL ook een vleugje, maar dan ook echt een vleugje, een toefje sportiviteit meegeven. Grote koplampen en achterlichten versterken het karakter. Voor het exterieur zijn tien verschillende lakkleuren beschikbaar en er is keuze uit diverse typen (lichtmetalen) wielen van 14 tot 16 inch.

Opel levert de KARL met de 1.0 Start/Stop driecilinder benzinemotor die speciaal voor dit model is ontwikkeld. De krachtbron levert een vermogen van 55 kW/75 pk en is gekoppeld aan een handbediende vijfversnellingsbak.

Nieuwe-Opel-KARL_interieur

Tot de standaarduitrusting van de KARL behoren onder meer ESP met tractiecontrole en Hill Start Assist (zodat je op een heuvel niet plots achteruit holt). Naar wens kan de auto ook worden uitgerust met lane departure warning (rijbaanassistentie), parkeersensoren en een cruise control met snelheidsbegrenzer. Een verwarmbaar lederen stuurwiel en verwarmbare voorstoelen maken een rit in de KARL extra aangenaam in koude omstandigheden. Ook biedt de KARL achterin ambachtelijke raamslingers om de raampjes op de achterbank te openen voor een beetje extra fresh air achterin.

Lees ook:  Lexus UX 300h: "Zo’n auto waarbij je uitgerust op je bestemming aankomt” 

Comments

comments

Written By
More from femmefrontaal
Acht vragen aan Racing Diva Sandra van der Sloot
“Ik kan echt niet met hoge hakken rijden, dan rij ik nog...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *