Dit moet je weten over de nieuwe Ford Mustang Mach-E

Vandaag – 15 januari 2020 – werd de nieuwe Ford Mustang Mach-E voor het eerst aan de Nederlandse pers getoond. En wij waren erbij! Dit geruisloze paard is het eerste volledig elektrische voertuig van Ford. En in plaats van de nieuwste generatie Fiesta of Kuga aan de stekker te gooien, heeft het merk gekozen voor een ‘groene’ opvolger van de iconische Mustang. Dit is wat jij moet weten over de Ford Mustang Mach-E!

Verschillende uitvoeringen

De Mach-E komt in verschillende uitvoeringen, namelijk een RWD, een AWD, een First Edition AWD en een GT-versie. Zowel de RWD als de AWD uitvoering zijn beschikbaar met 75 kWh of 98 kWh.

RWD
75/98 kWh
450/600 km range
258/285 pk

AWD
75/98 kWh
420/540 km range
258/338 pk

Op de GT-versie moeten we nog wat langer wachten. Hopelijk is hij het wachten waard, want deze elektrische hengst wordt waarschijnlijk uitgerust met ruim 450 pk en een dikke 800 Nm koppel!

Je telefoon is je sleutel

Een ‘gewone’ sleutel is verleden tijd. Bij de Mach-E is je telefoon je sleutel. Aan de hand van Bluetooth weet de auto jouw telefoon te traceren. Om de auto to ontgrendelen en te starten, hoef je je telefoon niet eens bij de hand te hebben. Maar wat nou als je telefoon leeg is? Dan kan je de auto ontgrendelen door een code in te voeren in een keypad op de B-stijl. Om de auto vervolgens te starten, toets je een andere code in op het centrale scherm.

Eén pedaal

Tijdens het rijden in de nieuwe Mach-E heb je voldoende aan één pedaal. Met de e-Pedal geef je gas, maar kun je ook stoppen door regeneratief remmen. De gevoeligheid van het pedaal om te versnellen en te remmen, kan je instellen via de rijmodi.

Lees ook:  Alpine A290: Een dosis racing soul in een stadsauto

Alexa

De nieuwe Ford Mustang Mach-E staat in verbinding met Alexa. Je kan Alexa dan vragen om bijvoorbeeld het opladen van de auto te plannen, een update te geven van de laadstatus of om een nieuw navigatiedoel in te stellen.

Assistent

Naast Alexa wordt ook de Mach-E in de loop van de tijd jouw virtuele assistent. Bel jij bijvoorbeeld elke maandagavond onderweg naar huis even je moeder vanuit de auto? Dan zal de Mach-E dat onthouden. Vergeet je door alle drukte op je werk een keer dat belletje, dan zal de Mach-E je er op attenderen en een uitgaand gesprek voorstellen.

Bagageruimte met afvoer

Het voordeel van geen motor, is dat je meer bagageruimte hebt. Ook voorin! De Mach-E heeft een ruime ‘fronty’ met een inhoud van 100 liter. Leuk extraatje: er zit een afvoerputje in! De fronty is helemaal van kunststof. Dus daar kun je bijvoorbeeld je modderige laarzen kwijt. Even afspuiten en klaar is kees!

B&O Audio

Terwijl je geruisloos over het wegdek glijdt, is er niets beters dan dat je favoriete muziek de stilte verbreekt. De Ford Mustang Mach-E is voorzien van een Bang&Olufsen audiosysteem, met maar liefst tien speakers inclusief een sound bar die geïntegreerd is in het dashboard.

Prijskaartje

De standaard Ford Mustang Mach-E (met RWD) heeft een vanafprijs van €49.925,-. Wil je een AWD? Dan betaal je minimaal €57,665,-. Dan heb je ook nog een rijk uitgeruste First Edition, die – surprise – als eerste gemaakt en geleverd wordt, voor €70,940,-. De eerste Mach-E’s gaan in juli in productie en zullen in Q4 van 2020 geleverd worden.

Lees ook:  Alfa Romeo 33 Stradale: a più bella!

Comments

comments

More from Rowan Peperkamp
Tesla Model 3: 7 dingen die je alvast moet weten over het kleintje van Tesla
Tesla’s Model S en X zijn al niet meer uit het straatbeeld...
Read More
Leave a comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *