Het is weer zo ver! Vandaag – woensdag 25 september – werd tijdens het Driving Business Event van vakblad Automobiel Management de prijs voor Zakenauto van het Jaar 2020 uitgereikt. Met FemmeFrontaal’s Odiel als jurylid, mag dit jaar de Volkswagen Polo zich Zakenauto van het Jaar 2020 noemen.
Waar de Polo vorig jaar nét naast de titel greep, sleept hij hem dit jaar wel in de wacht. Volgens de jury neemt de Volkswagen Polo steeds vaker de rol van de Volkswagen Golf over. Dit vanwege zijn volwassen techniek en comfort. Ook onder de werknemers met een ‘mobiliteitbudget’ is hij – vooral via Private Lease – een gewilde wagen. De juryleden, afkomstig uit de lease, fleet en journalistiek, noemen de Polo een vaste waarde in zijn segment. Er wordt niet voor niets vaak van de ‘Polo-klasse’ gesproken.
“Naast zijn succes bij de gangbare zakelijke doelgroepen speelt de Volkswagen Polo ook een nieuwe en belangrijke rol als zakelijk gereden auto via zogenoemde Private Lease-constructies. In steeds meer bedrijven kiest men in plaats van de traditionele leaseauto voor een mobiliteitsbudget voor werknemers. Een op de vijf verkochte Polo’s wordt nu al via zo’n lease oplossing gereden.”, stelt juryvoorzitter Peter Brouwer, hoofdredacteur van het vakblad Automobiel Management.
Top 5
Onder de Volkswagen Polo komt de Jaguar I-PACE (Beste Nieuwkomer van 2019) op de tweede plek, de Kia Niro mag zich derde noemen, de Volkswagen Golf valt net buiten de top drie en op de vijfde plaats staat de Volvo V60.
Tesla Model 3
Naast Zakenauto van het jaar, wordt jaarlijks ook de prijs voor Beste Nieuwkomer uitgereikt. De nieuwe telg van Tesla – de Tesla Model 3 – sleept dit jaar de prijs in de wacht en mag zich vanaf nu Beste Nieuwkomer van 2020 noemen. De vakjury is te spreken over de geavanceerde ‘connected’ technologie, de grote actieradius, de rijdynamiek en het Tesla SuperCharger-laadnetwerk. Geen misplaatste prijs, aangezien het jou ook heeft moeten opvallen: de Tesla Model 3 is everywhere. De Model 3 laat daarmee de BMW 3 serie, de Toyota Corolla, de Audi e-tron en de Mercedes-Benz CLA achter zich. Toch vindt de jury wel dat de Tesla-organisatie klantvriendelijker moet worden om zo de concurrentie met nieuwe grote spelers ook in de toekomst aan te kunnen.