Vrouwen belangrijkste doelgroep automarkt

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat vrouwen in de toekomst de automarkt gaan bepalen. FemmeFrontaal wist dit al. Maar een beetje extra bevestiging is nooit weg.

Uit Amerikaans onderzoek (bron: Frost & Sullivan) blijkt dat vrouwen in de toekomst de automarkt gaan bepalen. FemmeFrontaal wist dit al. Maar een beetje extra bevestiging is nooit weg...

Nu al zijn er meer vrouwelijke dan mannelijke automobilisten in de VS. Een trend die zich ook zal doorzetten in Europa zegt het onderzoeksbureau. Automerken, leasebedrijven en dealers zouden nu eindelijk eens op deze trend in moeten spelen, en dat is niet alleen het advies vanuit Amerika, maar ook vanuit FemmeFrontaal.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat 50 procent van de vrouwen wereldwijd ontevreden is over de huidige auto waarin ze zich verplaatsen. Shocking, vinden we dit. Uit de top 50 van vrouwenauto’s versus mannenauto’s in Nederland bleek al hoe snel vrouwen zich laten afschepen met een koddig en klein suf autootje. Zelfs 74 procent van de vrouwen uit het onderzoek vindt dat automerken en verkopers amper rekening houden met hun specifieke wensen.

Uit het onderzoek komen ook de voorkeuren van vrouwen naar voren. Iets waar merken als Nissan, Ford en Volkswagen op inspelen bij hun nieuwe modellen. Zo willen vrouwen een auto die ruim is van binnen, een zonnedakje heeft, goed is voor het milieu, een intuïtief dashboard heeft, kwalitatief aanvoelt van binnen, parkeerhulpjes heeft om het parkeren te vergemakkelijken en verhoogde pedalen heeft om er gemakkelijk met hoge hakken in te kunnen rijden. Zaken die FemmeFrontaal in haar rij-impressies test, zoals: Is de auto high heels-proof?

Voor vrouwen die een auto willen aanschaffen en hierbij FemmeFrontaal graag als vriendin willen meenemen in dit proces hebben we de Car Stylist geïnitieerd, jouw personal autoshopper. Voor meer informatie ga naar de site en neem contact op met ons!

Lees ook:  Maak kennis met de snelste (en duurste) elektrische cabriolet: de Maserati GranCabrio Folgore

Bron artikel: Frost & Sullivan | Aftersalesmagazine.nl
Fotografie header: Jesse Kraal

Comments

comments

Written By
More from femmefrontaal
We kiezen steeds vaker voor Koreaanse merken
Dat is niet alleen duidelijk te zien aan cijfers van verschillende onderzoeken,...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *