Mercedes-Benz heeft een bad ass nieuwe G-Klasse!

Een icoon en never out of style, de Mercedes-Benz G-Klasse. Sinds 1979 tijdloos en iconisch. De penthouse op wielen is nu vernieuwd en nog een beetje groter geworden!

Tijdloos

De enige auto die met hoekige vormen sexy is. Meestal gaat deze combinatie niet samen. Maar bij de Mercedes-Benz G-Klasse wel. In de meest verse variant zijn alle herkenbare accenten van de terreinwagen gebleven, zoals onder meer opvallende portiergrepen, een indrukwekkend geluid bij het sluiten van de portieren, de robuuste stootstrip op de flanken, het reservewiel op de achterdeur én de dikke vette richtingaanwijzers.

Up to speed

Waar de buitenkant zijn indrukwekkends look heeft behouden heeft, is het interieur van de G-Klasse helemaal onder handen genomen en up to speed met 2018. Twee 12,3 inch displays lopen optisch in elkaar over en vormen een widescreen cockpit achter een doorlopend afdekglas. Prachtig. En je kunt als bestuurder kiezen uit drie verschillende weergavestijlen in het dashboard: ‘Classic’, ‘Sport’ en ‘Progressive’. Zijn nieuwe omvang (ja hij is ietsjes gegroeid) komt niet alleen de bestuurder ten goede, maar ook de passagiers op de tweede zitrij. Gelukkig zitten er all over camera’s in de G-Klasse op om deze unit schadevrij te parkeren. En met nieuwe, fancy assistentiesystemen en sublieme veiligheidsgadgets is dit weer een top notch Mercedes.

Ruig

De G-Klasse (met efficiëntere V8 en 422 pk) blijft een onvervalste terreinwagen. Zo heeft hij een vernieuwd onderstel. Dat maakt hem zowel offroad als onroad een held. En met de DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s, de ‘G-Mode’ en de drie 100%-sperdifferentiëlen kun je alle avonturen met de nieuwe G-Klasse aan.

Lees ook:  Wil je weten: dit zijn de kandidaten voor WWCOTY 2024 

Wat kost deze meest fotogenieke G-Klasse? De Mercedes-Benz G500 gaat in Duitsland een dikke ton aan euro’s kosten. Reken er in Nederland een bups BPM bij op en je komt zeker uit op 150K – 180K. Bijna de prijs van een echt penthouse…

Op zoek naar Mercedes-Benz rijtesten?

Lees ze hier!

Comments

comments

Written By
More from femmefrontaal
Je bent nooit te oud om te leren: deze gewoontes in je auto kun je maar beter loslaten
Vanaf de zijlijn is het vrij eenvoudig om te mopperen op de...
Read More
Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *