Vinden we héél leuk: de nieuwe Mazda MX-5 Sakura!

Ons lievelingetje, ofwel het schatje van FemmeFrontaal Odiel, heeft een upgrade gekregen. De Mazda MX-5 heeft nu nog meer stijlvolle outfits in zijn kast hangen, die zowel de roadster (softtop) als de RF (hardtop) passen. Met als pronkstuk de Mazda MX-5 roadster Sakura!

Nog beter

Verder hebben de Japanners er iets meer extra isolatie ingegooid voor een lager geluidsniveau in de auto en hebben ze wat gesleuteld aan de meters in het dashboard. Ook heeft de meest verwende versie van de MX-5, de GT-M uitvoering, standaard Adaptive High Beam Control (HBC) en automatisch dimmende LED-verlichting. Met deze lichtbundels verbetert het zicht in het donker en kunnen de koplampen onafhankelijk van elkaar in- of uitgeschakeld worden om andere weggebruikers niet te verblinden.

Hebben: de MX-5 met kersenrode dakje!

Van de MX-5 Roadster met 1.5 SKYACTIV-G met 131 pk komt er ook een newbie uit. Eentje om te likken, met een kersenrood dakje (‘Dark Cherry’) en een nappa lederen ‘Tan’ interieur: de Mazda MX-5 Sakura. Wat een beauty!

Sakura, wat verwijst naar de Japanse kersenbloesem, staat symbool voor (het genieten van) het leven, mooi en kort (net als de bloesem). Daarnaast heeft Mazda deze speciale MX-5 uitgerust met alle luxegadgets die je nodig hebt, zoals een 7-inch touchscreen, negen Bose®-luidsprekers, stoelverwarming en Lane Departure Warning. Van zo’n speciale uitvoering wil je natuurlijk niet dat je buurman er ook een heeft, daarom zijn er slechts 25 exemplaren te koop, met een genummerde badge tussen de voorstoelen en een genummerde sleutelhanger. Een topoutfit op de oprit kost natuurlijk wel wat: €36.590,-, inclusief metallic lak.

Een standaard MX-5 roadster met 131 pk is er vanaf 32K. Wil je hem full pull hebben aangekleed dan betaal je al snel 5K meer. Een Mazda MX-5 RF (dus met hardtop) is er vanaf 36K. Wil je hem helemaal vol behangen met opties, dan ben je al snel 41K en meer kwijt.

Comments

comments

More from Femme Frontaal

Nieuwe jaar, nieuwe auto?

Elk jaar een nieuwe auto. Wie wilt dat nou niet? Maar wat...
Read More

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *