De nieuwe Fiat 500S spint er op los

De Fiat 500S is de nieuwe sportversie van de 500. FemmeFrontaal fotografe Marjolein Reman testte het kittige katje uit. “Vrrrrrroemmmmm. Dit lieve geluidje maakt ze zodra je haar mee op stap neemt. Vergelijk het met het geluid van je favoriete kat die tevreden aan het spinnen is, een naaimachine op volle toeren… Enfin, u snapt ´m wel.”

FemmeFrontaal Awesomeness

7 Comfort
8 Drive
7 High Heels proof
9 Flirt factor
9 Value for money
8

De Fiat 500S is de nieuwe sportversie van de 500. FemmeFrontaal fotografe Marjolein Reman testte het kittige katje uit. “Vrrrrrroemmmmm. Dit lieve geluidje maakt ze zodra je haar mee op stap neemt. Vergelijk het met het geluid van je favoriete kat die tevreden aan het spinnen is, een naaimachine op volle toeren… Enfin, u snapt ´m wel.”

Marjolein: “Ik betrapte mij er op dat ik net even iets later doorschakelde om nog even langer te kunnen genieten van snorrende geluidje. Want eenmaal doorgeschakeld naar de volgende versnelling, is de Fiat 500S verrassend stil. Veel stiller dan z’n oudere broertjes en zusjes uit de eerdere ‘nestjes’. Zo stil zelfs, dat als je als keurige weggebruiker netjes 50 km/h rijdt, je eigenlijk het idee hebt dat je kruipend sneller thuis bent. En dan had het door FemmeFrontaal geteste model ook nog een cabrio dak. Best lekker ook om het cabriodak open te gooien bij 2 graden celcius (al weten we niet of autobuddy en fotograaf Carlo te Lintelo van AutoItalia tijdens deze rit, hier hetzelfde over dacht). Maar goed, met zo’n kittig karretje onder je gat is naar huis kruipen vanzelfsprekend geen reële optie. Het gas erop!”

 

Fiat500s4

Wat kan het katje en wat kost het?
Door het lieve retro design te  combineren met een uitgesproken stoer uitrustingsniveau weet Fiat FemmeFrontaal wederom te verleiden. In 2010 introduceerde Fiat de TwinAir-motor, een tweecilindermotor met 85 paardenkrachten. Fiat brengt met de 500S een sportievere uitvoering op de markt van de 500. Maar niet te verwarren met de Abarth 500. Dat is een uitvoering van totaal andere orde. De Fiat 500S met 85 pk sterke TwinAir Turbo-motor staat vanaf € 16.095,- in de prijslijst. Ook is de Fiat 500S als cabrio te bestellen en is hij in combinatie met 95 pk sterke 1.3 MultiJet-diesel te verkrijgen. De Fiat 500S onderscheidt zich van de normale Fiat 500 TwinAir door sportbumpers, achterspoiler, 16-inch lichtmetalen velgen (ook donkergetint), speciaal beklede sportstoelen met rode stiksels, sportstuur, chroomkleurige instaplijsten met 500-logo, passagiersstoel met geheugenfunctie, handbediende airconditioning, Blue & Me communicatiesysteem met Bluetooth, USB en AUX aansluiting.

Fiat500s1_femmefrontaal_interieur

Groentje
De Fiat 500S TwinAir Turbo 85 (versie Dualogic) is ook nog eens groen. Ze  heeft slechts 90 g/km CO2-uitstoot en kwalificeert daarmee voor slechts 14% bijtelling, is BPM-vrij en tot 2014 vrijgesteld van wegenbelasting. Voor business ladies handig om te weten. De Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 kent het bijtellingsvriendelijke tarief van 20%. De Fiat 500S staat vanaf € 16.095,- in de prijslijst.

Fiat500s5_femmefrontaal

Echte kerels
Marjolein: “Want laten we wel wezen, ondanks haar lieve gespin is het toch ook een stoer wagentje. Ook je mannelijke wederhelft kan prima gezien worden in de Fiat 500S. Ok, je moet hem dan niet in de kleur ‘Idol Pink’ laten spuiten maar gelukkig zijn er genoeg andere kleuren waaruit monsieur kan kiezen om wél stoer voor de dag te komen. Tel daarbij op nog wat leuke opties en accessoires, en geen enkele ‘echte’ kerel zou zich meer hoeven schamen om in deze auto rond te rijden.”

Signature song
“We move like cagey tigers
Oh, we couldn’t get closer than this
The way we walk, the way we talk
The way we stalk, the way we kiss”
The Cure – Love Cats

Fotografie: Marjolein Reman & Carlo te Lintelo (AutoItalia.nl). Voor een mooie fotoshow check nu Facebook FemmeFrontaal.

IMG_3314CC1

Nice to know
De oorspronkelijke Fiat 500 werd gebouwd 1957 tot 1975, Net als de Volkswagen Kever was de oorspronkelijke 500 meer dan goedkoop vervoer. Het werd een fashionstatement. De rest van de legende is bekend. Fiat heeft de 500 in 2007 met veel succes een nieuw leven in geblazen. Alle rij-impressies van FemmeFrontaal met de 500 lezen, check dan ook:
(2011) Rij-impressie Fiat 500C TwinAir: Aaien is toegestaan
(2012) Rij-impressie Abarth 500: Go Mario Kart

Comments

comments

More from Odiel Mennink

Handgeschakeld versus automaat

Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Een auto die handgeschakeld is, of...
Read More

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *